3 Nisan 2010 Cumartesi


Pilates Yap Dinç Kal...
Merve Polat


Birçok defa düzenli spor yapmaya karar vermiştim ancak disiplinli olmak zor geldiği için devam edemedim. “Ne yapmak beni mutlu eder?” diye düşünürken internette pilates stüdyolarını araştırmaya karar verdim. Karşıma ilk çıkan pilates stüdyosunu aradım. Telefonu açan kişi son derece nazik bir ses tonuyla beni bilgilendirdi. Ve hemen o akşam, iş çıkışı, soluğu orada aldım.

İşini seven, tatlı-sert bir eğitmen karşımda oturmuş bana pilatesin yararlarını anlatıyordu. Hiç teredüttsüz kayıt oldum. O günden bu güne neredeyse 1,5 yıl geçtiği halde ilk günkü gibi “Pilates Plus”a koşarak gidiyorum. Güzel dostluklar edindim. Her Salı – Perşembe hem pilates yapıyoruz hem de eğleniyoruz.

Yazdıklarım benimle ilgili kısımlardı. Şimdi söz sevgili eğitmenim Merve’de. Ondan da pilatesin amacının ne olduğunu ve yaşamamıza sağlayacağı faydaları okuyacaksınız...



NL : Sevgili Merve Pilatese nasıl başladın?
MP : Dans ederken geçirdiğim bir sakatlık sonrasında, doktorum omurlarıma dört tane titanyum takmayı teklif etti. Eskisi gibi hareket edemeyeceğimi söyledikleri zaman ameliyattan vazgeçip alternatif bir çözüm düşündüm. Konservatuvarda ders olarak gördüğümüz “Alexander ve Pilates Tekniği” aklıma geldi ve araştırmaya başladım. Ne yazık ki eskiden imkanlar günümüzdeki kadar fazla değildi. En sonunda derdimi anlayan ve “dumbell”larla pilates yaptırmayan bir eğitmen buldum. Bir müddet sonra hareket ederken kilitlenmemeye başladığımı fark ettim. Eğitmenim çok hissederek yaptığımı ve “Bale öğretmenliği yapmak yerine pilates eğitmeni olmam gerektiğini” söyledi. Ve kendimi ilk açılan pilates eğitim merkezinde buldum. 



NL : Aslında yaşadığın bir şanssızlık senin pilatesle tanışmanı sağlamış. Herkes pilatesle ilgili kendince bir yorum yapıyor. Ama doğru ama yanlış. Sen bu işin içinde olan bir kişi olarak nasıl değerlendiriyorsun? “Pilates bir spor mudur? Yoksa bir egzersiz metodu mudur”
MP : Pilates bir egzersiz metodudur. Bu metodun gerçek adı “kontroloji”dir. Vücut çalışırken; ruh, beden ve beyin birarada çalışır. Kişi egzersizi yaparken sürekli olarak hangi kas grubunu çalıştırdığını ve hangi hareketi yaparken daha iyi çalıştıracağını düşünmelidir. “Kontroloji metodu” zamanında dansçılar ve sporcular tarafından tekniklerini geliştirmek, sakatlanma riskini aza indirmek gibi sebeplere destek olarak görülüyordu. Günümüzde yine bu durum geçerlidir. Bunun yanında, günlük hayatın stresinden ve baskısından minimum etkilenmek kişilere fayda sağlıyor; aynı zamanda fizik tedaviye destek amaçlı kullanılıyor.


NL : Pilatesle ilgili en çok tartışılan konulardan biri de “kilo vermeye yardımcı olup olmadığı”. Sence pilates yapan kişiler kolayca kilo verebilirler mi?
MP :
Pilates yaparken öncelikle doğru nefes alıp vermeyi öğrenmek gerekiyor. Çünkü doğru nefes alıp verdikçe kan dolaşımımız ve buna bağlı olarak da metabolizmamız hızlanıyor. Ama yine de kilo vermek adına sadece pilatesten birşey beklemek çok doğru olmaz. Amaç kilo vermekse mutlaka “kardio vasküler” sistemle desteklenmelidir. Bunun için de yapılacak en iyi şey tempolu yürümektir.






NL : Çevremde daha çok kız arkadaşlarım pilatesle ilgileniyor. Genel düşünce pilatesin “bayanlara” yönelik bir spor olduğu. Eğitim verdiğin erkek öğrencilerin var mı?
MP :
Bu şekilde düşünen birçok erkeği pilatese başlatmayı başardım. Hepsi ilk dersin sonunda özür diledi :) Sanırım önyargıdan dolayı bu şekilde düşünülüyor. Çünkü dışarıdan bakan herkes pilatesin topla yapıldığını zannediyor. Erkekler de bir topun üzerinde zıplamayı egzersizden saymıyorlar. Ama gerçekte böyle değil. Egzersiz yaptıkça vücutlarında daha önceden hissetmedikleri bütün kaslarını hissettiklerini söylüyorlar. Pilatesi hiç bırakmadan 3 yıldır devam eden erkek öğrencilerim var.



NL : Biraz da pilatesin hayatımıza sağlayacağı faydalardan bahseder misin?
MP :
Nefes almak hayatımızda bu kadar önemliyken hemen hemen hepimiz nefes almadan konuşup bir sürü iş yapıyoruz. Herkesin derin bir nefes almaya ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Birinci faydası “nefes kullanımı”nı; ikincisi ise; “dik durmayı” öğretmek. İnsanlar işleri gereği masa başında çalışıyorlar. Yanlış otudukları için de zamanla yavaş yavaş eğrilip bükülüyorlar ve doğru duruşlarını kaybediyorlar. Pilatesle kaslarını uzatarak ve güçlendirerek postürlerini yeniden düzeltiyorlar. Vücut ağırlığımızın %80’nini omurgamız taşıyor. Karın ve bel kaslarımızı güçlendirirsek, yani korunmasız bölgede doğal bir korse oluşturursak, omurganın üzerinden ağırlığı almış oluruz. Böylece dünyanın %80’ninin yaşadığı bel ağrılarını ortadan kaldırırız.


NL : Bayanların kesinlikle pilates yapması söyleniyor; sence neden?
MP :
Bunun birçok sebebi var. Öncelikle vajinal kasları sürekli olarak çalıştıran bir egzersiz metodu. Güçlü vajinal kaslar hamile kalmayı ve normal doğum yapmayı kolaylaştırıyor. Doğum sonrasında vücutta oluşan deformasyonu önlüyor. İlerleyen yaşlarda idrar kaçırma problemini ortadan kaldırdığını da söyleyebilirim. Ayrıca menopoz döneminde yaşanan kemik erimesinin de önüne geçiliyor. Psikolojik etkisi ise vücut şekillendikçe kadınların kendilerine olan güvenlerinin artması.





NL : Pilatesin geleceğini nasıl görüyorsun?
MP :
Şu anda popüler olduğu için pilates yapan birçok kişinin ileride bu işi bırakacağına inanıyorum. Sadece geleceğe dönük faydasının bilincide olan kişilerin yaşam biçimi haline getireceklerini düşünüyorum. Dolayısıyla şu andaki kadar çok “pilates eğitmeni” kalmayacak. Aslına bakarsan o günleri iple çekiyorum :) Çünkü o zaman hakkıyla ve ticari amaç güdülmeden eğitim verenler ve bilinçli eğitim alanlar olacak.


NL : Merve’cim sorularımı yanıtladığın için çok teşekkür ederim. Başarılarının artarak devam etmesini dilerim.


PİLATES PLUS (www.plus-pilates.com)
Bağdat Caddesi Kantarcı Rıza Sokak Güzel Aydın Apt. No: 2/ 5 Erenköy İSTANBUL
Tel. : 0 216 478 17 68
         0 505 921 98 98

1 yorum:

Mine dedi ki...

Sevgili pilates arkadaşım Nesligülcüm...
Pilates kesinlikle yaşam tarzı haline getirilmesi gereken bir spor. Şahsen ben pilatessiz bir hayat düşünemiyorum ama bunun en büyük etkisi eski,canım arkadaşım ve öğretmenim:) Merve ve stüdio arkadaşlarım sizlersiniz sizsiz bir pilates dersi düşünemiyoruuum:)